Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

Fatta hinten...

Av Lilla Elle - 18 mars 2013 15:20

Ohoj landkrabbor!

 

Jag kan bli ganska less ibland på vissa saker, men allt det där är det inte meningen att jag ska prata om idag. Nej utan jag tänkte ta upp en annan grej. Vissa människor kan vara så dryga ibland. Inte alla det säger jag inte, men en del. Helvete vad less man kan bli. Jag tycker att en del borde fatta hinten.


Vissa människor som finns i det förflutna tycker jag kan stanna där. Har man slutat hålla kontakten och har mest bara dåliga minnen av dessa människor och man inte mår bra av att ha kontakt med dem eller andra i omgiviningen inte mår bra av det, varför ska man då fortsätta ha kontakt med dem?! Jag tycker att det bara är onödigt! Varför skada dem du håller kär pga en viss människa från det förflutna? Varför skada människor överhuvudtaget? 


Nej, jag skriver det här för att en del inte fattar hinten. Jag kan tycka det är dumt att bara ignorera en människa för att jag inte vill prata med han/hon, men alla fattar inte att total tystnad betyder ungefär lika mycket som: "Jag vill inte längre ha någon mer kontakt med dig, jag vill inte att du kontaktar mig igen!" 


Ett exempel:

Jag har blockat på min fäjsbok en viss användare pga jag inte önskar någon mer kontakt med denne, men denne fattar inte det utan skrev till min gamla fäjsbok användare istället och när jag blockat denne där och inte läst meddelandet så skriver denne till min g+ som jag nästan aldrig använder och förväntar sig - vad? Att jag ska svara? Nej, jag blir lite less faktiskt. Jag vill hålla mitt förflutna kvar i det förflutna. 


Om jag nu skulle skriva till denne: "FFS fatta hinten jag vill inte längre ha något mer med dig att göra och det har jag inte velat på gud vet hur länge. Jag skriver inte längre till dig, jag kollar inte din fäjsbok längre, jag läser inte din blogg. Jag försöker lämna dig ifred så som jag vill att du ska lämna mig ifred men gör du det? NEJ! Du ska prompt skriva då och då och tror att vi är vänner? Jag är inte din vän. Jag är inte din familj. Du är absolut ingenting annat än en person jag lärde känna för några år sedan som visade sig vara precis de jag trodde att du var då och du har inte ändrat dig för fem öre..."

 


Jag undrar allt hur dennes partner skulle känna om hen fick veta att denne skrivit till mig? Jag vill inte sabotera något, men något jag absolut inte tycker om är när man undanhåller saker för sin käresta. Man ska kunna prata om allt mellan himmel och jord!


För att avsluta detta blogginlägg vill jag poängtera min sensmoral:

Total tystnad och block betyder lika mycket som ge fan i mig och fatta vinken -> Jag vill inte ha någon mer kontakt med dig!


- L 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lilla Elle - 11 april 2013 13:59

Skepp Ohoj! Ja nu sitter jag här svettandes utanför i 'fika' rummet och väntar på att introduktionen ska börja.. Saknar mina gamla MiROiare. :( Minns hösten 2011 då vi satt här och åt lunch när vi hade varit på studie besök på Fjällräven cente...

Av Lilla Elle - 19 mars 2013 22:46

Jag har sådan besluts ångest. Hur ska jag göra? Vad borde jag göra? Vad är de rätta att göra? De rätta vore kanske att säga rakt ut exakt som jag känner, men hur ska jag kunna göra de när jag känner mig så osäker? "Listen to your heart when y...

Av Lilla Elle - 18 mars 2013 15:50

MODO HOCKEY ÄR DEM BÄSTA!! - HEJA HEJA HEJA MODO!   Vi kommer att vinna ikväll! Det känner jag på mig! ...

Av Lilla Elle - 12 mars 2013 16:03


Skepp Ohoj Loggboken!      Jag har nu slutat för dagen, och ska alldeles strax gå hem. Solen skiner så man borde ju vara som glad men dagen har inte gått så bra som jag hoppats faktiskt. Har inte fått sälja något idag och det känns ju, det tar ju...

Av Lilla Elle - 11 mars 2013 12:48

Skepp Ohoj Dönickar!   Ja du snart är min praktik tid här på PM slut och ska ringa till arbetsförmedlingen för att se om jag kan få en månad till. Det är ju också i dessa vår tider som en del brukar kunna få vår depressioner. Jag måste fan säga d...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards